Школа без бар’єрів: на Вінниччині майже 150 дітей з особливими потребами отримують супровід
- Наша область стала піонером в Україні, впровадивши у школах послугу супроводу для дітей з особливими освітніми потребами.
- Нині майже 150 учнів у 29 громадах отримують підтримку, яка допомагає їм повноцінно навчатися, відчувати себе впевнено та комфортно в школі.
- Послуга включає допомогу в пересуванні, комунікації, самообслуговуванні, харчуванні та психологічний супровід, а також консультації для педагогів і батьків.
Вінниччина стала першою областю в Україні, де впровадили соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання. Нині таку сімейно-орієнтовану підтримку отримують майже півтори сотні дітей у 29 громадах області.
Про це під час обласного форуму «Розвиток соціальних послуг на Вінниччині: напрацювання та перспективи» розповіла директорка обласного центру соціальних служб Олена Стоялова.

— Мета цієї послуги — надати дитині з особливими освітніми потребами підтримку, яка дозволить їй повноцінно та ефективно брати участь у навчальному процесі, — зазначила Олена Стоялова під час панельної дискусії «Соціальні послуги для сімей з дітьми».
За її словами, супровід під час інклюзивного навчання включає консультації для педагогів і батьків, психологічну підтримку дітей та координацію між навчальними закладами та соціальними службами, що забезпечує комплексний підхід і максимальну ефективність.

— Ми бачимо, що така підтримка допомагає дітям не лише адаптуватися у школі, а й відчувати себе впевнено та отримувати повноцінну освіту, — додала директорка обласного центру соціальних служб.
Основні завдання та особливості послуги:
- Підтримка дитини у навчальному процесі – допомога у пересуванні, комунікації, самообслуговуванні, харчуванні та спостереженні за станом здоров’я.
- Тривалість та умови надання – супроводом можуть скористатися діти протягом навчального року; послуга надається за рахунок громади після надання висновку інклюзивно-ресурсного центру, який формується за результатами комплексної оцінки розвитку дитини.
- Професійні стандарти – асистент дитини повинен мати відповідні знання та навички, пройти спеціальне навчання та діяти на професійній основі.
- Хто може стати асистентом – це може бути один із батьків, інший родич або уповноважена особа, за умови, що вона працює соціальним робітником у закладі соціального захисту громади або зареєстрована як фізична особа-підприємець; асистент отримує зарплатню за свою роботу.
Наразі у Вінницькій області таку послугу отримують майже півтори сотні дітей у 29 громадах. Комплексний підхід і професійний супровід допомагають дітям адаптуватися в школі, відчувати себе впевнено та повноцінно освоювати навчальний матеріал.



Читайте також:
У Вінниці стартує «битва» за крісла ректорів: у МОН оголосили конкурси в двох університетах
Мама загиблої дівчинки Лізи, яку вбила російська ракета у Вінниці, виходить заміж
П’ять років по трагедії: водію, що насмерть збив вінничанку на Майдані, винесли вирок
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.